دكتر قدمي رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

 
رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش گفت: نتايج پژوهش بايد به اتفاق مثبتي در مدارس منجر شود.
 ‏‎
به گزارش مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، دكتر قدمي با بيان مهمترين اولويت‌هاي كاري و تحقيقاتي نيمه دوم سال جاري گفت: پژوهشگاه بايد در كنار روند جاري و بخش‌هاي مختلف وزارت آموزش و پرورش، مسائل و ابهامات آموزشي را با منطق علمي و پژوهشي پاسخ دهد.

رئيس پژوهشگاه آموزش و پرورش گفت: امروز بايد ببينيم كه هر پژوهشي از نقطه آغاز تا انجام براي مدرسه و اركان آن كه شامل معلم، دانش‌آموز، شيوه تدريس و ارزشيابي، كادر مديريتي و آموزشي و ... مي‌شود، چه حرفي براي گفتن دارد. نياز مبرم ما تسهيل و اثربخشي فرايند يادگيري دانش‌آموزان و بهبود ارتقاي كار معلمان در مدارس است.

دكتر قدمي گفت: باتوجه به اينكه در آستانه برنامه پنجم هستيم بايد با همكاري همه معاونت‌ها و با توجه به حمايت و نگاه ويژه‌اي كه وزير آموزش و پرورش در ابعاد مختلف نسبت به پژوهش دارند، روند برنامه‌ريزي و تصميم‌سازي‌ها را روالي منطقي و منسجم ببخشيم.

وي افزود: آغوش پژوهشگاه به روي هرگونه طرح، ايده، پايان نامه و تلاش فكري كه در راستاي اهداف آموزش و پرورش و حل مساله‌اي از مسائل فراروي آموزش و پرورش باشد، باز است و آمادگي كامل خود را اعلام مي‌دارد.

گفتني است به مناسبت هفته پژوهش نمايندگاني از هر معاونت به عنوان نماينده پژوهشي معرفي و دغدغه‌ها، نيازها و اولويت‌هاي پژوهشي حوزه خود را در نشست‌هاي مشترك با پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش پيگيري مي‌كنند.